Is hartlopen alleen goed voor je conditie?

als je het ongeveer 1 keer per week doe.

Toegevoegd na 5 minuten:
Daarnaast doe ik ook nog 1 keer per week aan tennis. Dus dat is niet het enige.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Hardlopen zal niets wezenlijks voor je conditie doen als je het houdt bij 1 keer in de week.
Wanneer je echter 2 a 3 keer in de week zo'n 5 kilometer hardloopt, ben je na een half jaar superfit.
Met die frequentie merk je ook dat je uithoudingsvermogen zienderogen toeneemt.

Ik adviseer je om een opbouwschema te nemen, dat werkt prima.
Ik gebruik bv www.asics.com.

Veel succes ermee.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb het mailadres fout geschreven.
Het moet zijn: www.myasics.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk dat 1 keer in de week geen of weinig zoden aan de dijk zet. Je zult toch elke dag minimaal 30 minuten moeten bewegen. Naast hardlopen kun je hierbij ook denken aan fietsen of gebruik maken van de crosstrainer in de sportschool.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hardlopen is fysiek goed voor de gezondheid.
Waaronder ook conditie valt.
het sporten helpt je óók om af te vallen.
Maar met 1x per week hardlopen kom je er niet.
Ik zou eens beginnen aan 3x per week een avondje een halfuurtje hardlopen.

Toegevoegd na 55 seconden:
en dat langzaam opbouwen.
Wanneer jij denkt dat je meer aankunt ga je eens 45 minutujes proberen.
Of gewoon 1x meer. en dat bouw je steeds verder op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1 Keer in de week gaat helaas niet veel helpen, het moet meerdere malen, 3 keer per week of zo, en dan ook flinke afstanden. Als je geen zin heb t om iederen dag naar buiten te gaan is een loopband een goed alternatief.