Hoeveel bomen worden er gekapt voor 1000 velletjes papier?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Milieu
16.1K

Antwoorden (3)

Als mijn bron klopt: Er zitten dus 8.333 velletjes kopieerpapier in een boom.
Voor 1000 A4 blaadjes heb je dus 1/8e boom nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ongeveer 12 bomen nodig zijn om een ton krantenpapier te produceren:dus voor 1000 A4 velletjes zal men volgens mij met minder dan 1 boom toekomen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1 ton of uncoated virgin (non-recycled) printing and office paper uses 24 trees
1 ton of 100% virgin (non-recycled) newsprint uses 12 trees
Dus voor een ton 'velletjes papier' heb je het dubbele nodig, 24 bomen.
Dat ligt aan de lengte en de dikte van de bomen.
Van één boomstam van ongeveer tien meter lang en dertig centimeter dik kunnen ongeveer achtduizend velletjes A4-papier worden gemaakt.
Dat zijn dus 1000vellen van 1/8 boom die een lengte heeft van tien meter en waarvan de stam gemiddeld 30 centimeter dik is.
Wist je dat er nog zelden bomen worden gekapt om papier te maken. Europees papier wordt gemaakt uit gerecycled papier en vezels van houtafval en papier tot vijf maal gerecycled kan worden.