Goofy en Pluto zijn beide honden, maar hoe komt het dat Goofy op 2 poten loopt, terwijl Pluto op 4 poten loopt?

Natuurlijk heb ik het over de Disneypersonages.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.1K

Het beste antwoord

Dat is het leuke van animaties/strips; alles kan. Er is een flink verschil in rang: Pluto is een huisdier, Goofy een echt persoon.

Donald Duck is een eend, toch zie je ook eenden in vijvers.

Maar een groot verschil is dat Goofy en Donald Duck menselijker zijn in tegenstelling tot de achtergrondfiguurtje.

Toegevoegd na 2 minuten:
Deze term zocht ik, zie de link! Wordt veel toegepast in de Donald Duck bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Goofy is een personage gebaseerd op een hond, en Pluto is gewoon een hond. Ik ben de naam vergeten, maar er is een bepaalde naam voor het gebruiken van niet menselijke dingen als mens-gedraghebbend personage. Dit is zo bij Goofy, maar niet bij Pluto.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
personificatie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar is Goofy niet echt een hond zoals Pluto, of vergis me daarin?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
antropomofisme :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Daen Zoals ik al zij, Goofy is een hond/dingo maar die word als persoon gebruikt, dit heet inderdaad personificatie zoals dat nummer zegt. of het antropomorfisme is valt te betwijfelen, aangezien het dan om beeldspraak gaat. Maar Disney-figuren zou je natuurlijk ook kunnen zien als in beeld gebrachte beeldspraak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en bij pluto gebeurd de personificatie natuurlijk niet.
goofy is geen hond !!! goofy is een dingo ( een soort wolf die veel in Australië voor komt/ kwam ) pluto is wel een hond
alleen een dingo kan ook niet op 2 poten lopen :P
maar toch kan dat wel in duckstad xD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goofy is wel een hond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar is het niet