mijn laptop speelt geen cd roms en dvd s meer af, het is een asus k50i en de dvd speler een dvdram gt30n weet iemand een oplossing hiervoor ?

Toegevoegd na 2 minuten:
Heb hem bijna nooit gebruikt en het zegt ook dat ik de juiste drivers heb geinstalleerd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.2K

Het beste antwoord

Heb net even gekeken voor je dvd speler... er was een soortgelijk probleem bij iemand met dezelfde player opgetreden: antwoord was: probeer een systeem herstel van voor de opgetreden fout te maken. Dat bleek te werken....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Probeer het progje van Roy eens, de comments zijn positief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geprobeerd helaas
mogelijk is de speler mechanisch stuk. Als je in "Computer" kijkt waar je ook je harde schijven kunt zien, staat hij daar wel bij? En als je er een cd instopt, en dan op het icoontje van de speler klikt, zie je dan de bestanden? Als je de speler niet ziet in "computer" is er een kans dat er iets met de software niet goed is, of dat er een kabel loszit. Zie je 'm wel maar geen bestanden, dan is het aandrijfmechanisme stuk waarschijnlijk. Je kunt nog iets dieper in de computer kijken om te zien of de dvd speler nog ergens gezien wordt, maar dat zal te ver voeren nu ik nog niet weet welk besturingssysteem je hebt.

Je kunt als oplossing een externe dvd speler kopen die je via usb aansluit. Deze zijn al verkrijgbaar vanaf 30 euro, 40 euro is de meest gangbare prijs en voor 60 euro heb je een luxe uitvoering die je makkelijk mee kunt nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij staat gewoon bij computer ik heb windows 7 waarschijnlijk is er iets tussen w7 en deze speler