Hoe kom ik van dit virus af??

Ik heb hoogst waarschijnlijk een virus opgelopen. Elke keer als ik mijn laptop opstart komt de volgende text tevoorschijn met als 'titel':

BCHelper.exe - systeemfout

"Het programma kan niet worden gestart omdat sqlite3.dll ontbreekt op uw computer. U kunt dit probleem mogelijk oplossen door het programma opnieuw te installeren."

Hoe kom ik hier in vredesnaam vanaf?

1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.pc-helpforum.be/f182/bchelper-exe-37148/
Pieter2011
11 jaar geleden
Je bent me nét voor! Daar verwijs ik ook naar in mijn antwoord...

Antwoorden (3)

Hoeft niet per sé een virus te zijn het kan ook een bestand zijn dat corrupt is!

Tipje: al systeemherstel geprobeerd?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op het internet kun je allerlei berichten over die melding vinden. Volgens sommigen kan het worden veroorzaakt door een programma dat niet goed (lees: helemaal) van je pc verwijderd is en zou het helpen om dat programma opnieuw te installeren. Als je dus onlangs (vlak voordat je de melding voor het eerst zag) iets van je pc hebt verwijderd, zou je dat terug kunnen zetten om te kijken of dat inderdaad de oorzaak is. Een andere optie is je pc via Systeemherstel terug te zetten naar een datum waarop alles nog goed functioneerde.

Op de meeste forums lees ik toch dat het om een virus gaat dat niet zo makkelijk te verwijderen is (zie bron). Je zou twee goede scanners kunnen proberen: Malwarebytes http://www.malwarebytes.nl/download_malwarebytes.php en Spybot Search & Destroy
http://www.safer-networking.org/nl/index.html
Beide programma's eerst updaten en voor Spybot je browser sluiten en 2x op Immuniseren klikken. Daarna je pc in de veilige modus starten en beide programma's een scan laten uitvoeren. Volg de instructies als er wat wordt gevonden! Tot slot CCleaner aan het werk zetten om de laatste restjes op te ruimen: http://www.filehippo.com/download_ccleaner

Hopelijk is daarmee je probleem opgelost. Als dat niet zo is, kun je toch beter je vraag stellen op een gespecialiseerd computerforum, denk ik.
Pieter2011
11 jaar geleden
misslobe
11 jaar geleden
Dankjewel voor je uitgebreide antwoord, ik ga ermee aan de slag, alhoewel het me wel ingewikkeld lijkt, maar de linken helpen me denk ik al een heel eind op weg...:-)
Pieter2011
11 jaar geleden
Ik hoop dat het gaat lukken, misslobe.
Als je vragen hebt, stel ze gerust!
gebruik deze link: http://speedutilities.com/remove/bchelper.exe.html
Hiermee moet je het euvel op kunnen lossen
Frank