Wat is een jekko ?

hij doet het als een jekko, het gaat als een jekko enz enz.
maar wat is nu een jekko ?
iemand enig idee ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
24K

Het beste antwoord

Een jekko is de metafoor van alle dingen die je snel wilt regelen. Snel, maar ook goed geregeld. Geen half werk. De jekko is een dier. Een heel snel fantasiedier. Energiek en vlot. Hij straalt positiviteit uit.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Jekko = Kanjer. Iemand die voortreffelijk is in zijn vak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het leger
De uitdrukking als een jekko hoorde ik in mijn militaire diensttijd vaak voorbij komen — ja beste kijkbuiskinderen, in de tijd dat ik een jonge god was bestond er nog zoiets als militaire dienstplicht. Zo’n ouwe sok ben ik.

Waar je mee omgaat
Ze zeggen, waar je mee omgaat daar word je mee besmet. Bovendien raak je sommige infecties nooit meer kwijt. De jekko is zo’n besmetting die niet meer overgaat. Mijn diensttijd behoort inmiddels tot een grijs verleden, maar de jekko is blijkbaar samen met mij afgezwaaid. Ook in het burgerleven komt-ie van tijd tot tijd langs:

Mijn jekko
Binnen de organisatie die mijn boterham belegt beschouw ik de jekko een beetje als mijn eigendom. Zonder mij was de jekko wellicht nooit geïntroduceerd.

en eigen Swung
Het mooie aan de onbekendheid van de jekko is natuurlijk dat je er je eigen draai aan kunt geven. Het is als een Dementor in Rowling’s boeken over Harry Potter. Voor een Dementor bestond er geen referentiekader en dus zag-ie eruit zoals je zelf wilde. Totdat The Prisoner of Azkaban uitkwam en je een Dementor voor het eerst op het witte doek zag.

Define: de jekko
Een jekko is de metafoor van alle dingen die je snel wilt regelen. Snel, maar ook goed geregeld. Geen half werk. De jekko is een dier. Een heel snel fantasiedier. Energiek en vlot. Hij straalt positiviteit uit.

Toegevoegd na 13 seconden:
O, bron hierboven al gegeven, sorry!