Potloodpunt in hand

Een vriend van mij heeft al jaren een potloodpunt in zijn hand, die is erin gegroeid maar je ziet hem vaag zitten, is dit schadelijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb wel eens gehoord dat het er wel weer uitgroeit. Ken ook een verhaal van iemand die een naald in haar hand had gekregen, deze kwam er na een jaar of wat weer uit groeien. Weet niet of het hetzelfde werkt, maar misschien wel.
Als het geen beperkingen geeft met bewegen en schrijven lijkt niet schadelijk te zijn.

Het beste antwoord

Als hij er zelf geen last van heeft kun je die punt gewoon laten zitten. Het lichaam heeft hem ingekapseld en zo onschadelijk gemaakt, als hij al schadelijk zou kunnen zijn. Het materiaal waar de punt van gemaakt is, kan geen kwaad doen in het lichaam. Je hebt kans dat het lichaam zelf ervoor gaat zorgen dat die punt eruit zweert. Dan ontstaat er vanzelf een ontsteking waardoor de punt naar de oppervlakte wordt gedreven en uiteindelijk uit het lichaam verwijderd wordt. Als dit gebeurt, kan je vriend altijd nog naar een dokter gaan om hem eruit te laten halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

erg goed zal het niet zijn maar omdat hij er al jaren inzit en hij er geen last heeft {neem ik aan} zal het ook niet echt schadelijk zijn
het lichaam zal de punt wel ingekapseld hebben
maar ik zou hem er toch even uit laten halen bij de huisarts
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je
ben je nog niet met vakantie?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nog niet Marion
volgende week donderdag komen we je land eens bewonderen hahaha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan een goeie reis gewenst.+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je eef
Mijn zusje heeft, door mijn toedoen :'( , een potloodpunt in haar voorhoofd (oeps foutje) maar die zit er dus al jaren in. Ik wilde haar zo'n mooie stip geven net als die indische dames.
Als het goed is zie je hem nu nog zitten.
Of het echt schadelijk is? ik denk het niet. Ze leeft nog steeds.
Het is grafiet en klei wat erin zit (ik neem aan dat het om een gewoon tekenpotlood gaat) Vroeger werd het van lood gemaakt (vandaar potlood), dat is wel iets meer schadelijk dan grafiet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik moet wel zeggen dat de punt in de loop der jaren wel wat gesleten is.
Mijn man heeft , door eigen toedoen, een punt in zijn hand. die is ook gesleten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als kind ben ik door een ruit gevallen, als aandenken heb ik in m'n rechterbovenarm nog een stukje glas zitten die ze over het hoofd hebben gezien.
deze is volledig ingekapseld en "zweeft" een beetje rond dezelfde plek.
volgens de huisarts (later ook nog aan een ander gevraagd) kan dit geen kwaad. als ik er last van heb kunnen ze het eruit snijden wat wel weer risico's meebrengt zoals ontsteking en lidteken.
oftewel zolang je er geen last van hebt is het geen enkel probleem. als het puntje er recent inzit is het verstandiger even langs de huisarts te gaan misschien wipt die hem er zo uit voordat die ingekapseld zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou mijn vriend heeft er 1 al meer dan 20 jr er zitten en hij functioneert nog prima...