Hoe kan je snel in slaap vallen in een heel erg warme kamer?

Ik zit nu op m'n bureaustoel, de ventilator op z'n hardst. en ik zweet me hier te pletter. Hoe kan ik snel slapen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelfde probleem :(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kijk even bij mijn reactie, deze helpt echt.

Het beste antwoord

Zie de bron, hierin vind je een aantal tips.

Bronnen:
sochicken.nl/leven/zo_slaap_je_lekker_tijdens_warm..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

je kan lekker boven de dekens gaan liggen en de ventilator naast je bed zachtjes door laten blazen.
13 jaar geleden
Raam open - ventilator zo zetten dat hij lucht van buiten aanzuigt en je kamer in blaast.

Vervolgens een bak water (liefst met ijsklontjes erin) vlak voor je ventilator zetten zodat hij de lucht over het oppervlak van het water blaast. Door het verdampen van het water wordt erg veel warmte grbruikt en doordat je (relatief droge) lucht van buiten aanzuigt blijft dit werken.

Dit is hetzelfde principe als een airco gebruikt. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de airco blaast de warmte nog aan de andere kant echt weg... in jouw geval doet de vriezer dat ;-) maar goed, die vriezer zal niet in de slaapkamer staan, dat is waar.
Ramen en deuren open tegenover elkaar,en maar hopen dat het een beetje doortocht.
En zet je ventilator voor het raam zodat deze een beetje koude lucht naar binnen blaast.
Maar die mogelijkheden moet je allemaal wel hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Overdag de ramen dicht doen en de gordijnen,en sávonds de ramen wijd open zetten

en natuurlijk een ventilator
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om te beginnen zou ik gaan liggen!

Ikzelf leg vaak een handdoek op mijn kussen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorgen dat je raam overdag is afgesloten als de zon er op staat.
Daarna zorgen dat je kamer is verkoeld voordat je gaat slapen.
Doe weinig of korte slaapkleding aan.
En ga niet slapen onder een dik dekbed maar onder een dekbedovertrek of laken.
Heb je het dan koud kan je alsnog je dekbed pakken.

De zomer is nog maar net begonnen dus er zullen nog vele warme nachten komen
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je er druk over maken helpt allereerst niets. Vroeger kon ik ook niet in de warmte slapen, maar de laatste tien jaar heb ik er eigenlijk geen last meer van, ook niet met muggen, daar ben ik overheen gegroeid.

Gebruik weinig dekens en pyama, als dat kan, en probeer vervolgens gewoon tot rust te komen, want daar slaap je van in. Neem een douche, dan begin je fris in bed.

Maar wellicht val jij wel in slaap naast een winderige en zoemende ventilator, of met de wekkerradio in sluimerstand.

Standaard adviezen zijn (ook in de winter ;-): geen alcohol, geen drukte, geen enge films, geen ruzie maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doe een steenkoud washandje even in je nek en dan op je gezicht, werkt heerlijk ontspannend.

Ga op bed liggen, de ventilator voor het raam en denk dat je op een warm strand ligt.
Zet een radio muziek programma op en lekker wegdromen op het strand. Slaap lekker

Toegevoegd na 38 seconden:
Vergeet niet je computer uit te zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hang over je ventilator een natte theedoek, met knijpers vastmaken.
De wind gaat nu langs de natte theedoek en koelt hierdoor af.
Helaas zal je hem even wat moeten verversen want met met warm weer droogd de theedoek extra snel natuurlijk.
Als je dit een paar keer hebt herhaald word je kamer al een stuk koeler. ( in iedergeval voor morgenavond een ideetje om hier iets eerder mee te beginnen :-)
Een airco of wieltjes werkt ook zo, allen blaast deze de lucht langs ijsblokjes of koudwater.
Ik hield mijn caravan op deze manier altijd wat koeler.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik leg wel eens wat icepacks voor of achter de ventilator... heerlijke koude lucht